RSS

Kod lemak babi – dlm keropok udang ROTA rujuk KOD lain yg disertakan‏ – emil pembaca

31 Dis

Pesanan jangan main hentam je beli.. contoh apollo, cadbury etc. print code ni simpan dlm wallet atauhenset. refer bila nak beli. Semoga Allah menghancurkan kaum2 yg zalim & musyrikin yg cuba menghancurkan Islam.. wallahu a’lam

MULSIFIERS E-CODES FOR PIG FAT
1 E 100 16 E 280 31 E 434 46 E 482
2 E 110 17 E 300 32 E 435 47 E 483
3 E 120 18 E 301 33 E 436 48 E 491
4 E 140 19 E 325 34 E 440 49 E 492
5 E 141 20 E 326 35 E 441 50 E 493
6 E 153 21 E 327 36 E 470 51 E 494
7 E 160 22 E 334 37 E 471 52 E 495
8 E 161 23 E 335 38 E 472 53 E 542
9 E 210 24 E 336 39 E 473 54 E 570
10 E 213 25 E 337 40 E 474 55 E 572
11 E 214 26 E 422 41 E 475 56 E 631
12 E 216 27 E 430 42 E 476 57 E 635
13 E 234 28 E 431 43 E 477 58 E 904
14 E 252 29 E 432 44 E 478 59 E 920
15 E 270 30 E 433 45 E 481

Yg jelas nye…..pringles pun ader gak lemak menatang ni…kalau xcaya tgk ader E471 kat ingredients nya tu…mmg patut lah Allah turunkan bala virus influenza tu….

Xheran lah kalau skg ni ramai sgt samseng, yg muda, yg tua..laki..pompuan. .sama jer…..solat yg wajib main tinggal jer..doa pun byk yg tak termakbul ekoran makanan2 seperti ni yg jadi darah daging…….nauzubillah..

Camner nak lahirkan lebih ramai islam yg betul2 ‘muslim’… dari kecik dah disuapkan dgn makanan2 mengarut ni… yg heran nya caner leh ader tanda HALAL bg makanan2 tersebut?

Bijaknya org2 kafir memperdayakan org2 Islam hanya dgn makanan…… Kebijaksanaan mereka xkan kekal lama…
Tp…ingatlah suatu masa yg telah ditetapkan oleh Allah swt, org2 mukmin akan bangkit jua…

Jika kita sedar dan prihatin..forward lah untuk rakan2 seislam….semoga kita lebih berhati2 ngan tipu daya & helah musuh2 Allah swt…

 
2 Komen

Posted by di 31 Disember 2009 in ISU SEMASA

 

2 responses to “Kod lemak babi – dlm keropok udang ROTA rujuk KOD lain yg disertakan‏ – emil pembaca

  1. Sharlini Nambiar (@Tigrrr)

    18 November 2011 at 11:46 AM

    Fitnah semata-mata. Betapa senangnya orang Islam memperdayakan umat sendiri dengan menyebarkan fitnah seperti ini. Macam mana nak maju?

    Sila rujuk site ini: http://man91blog.blogspot.com/2011/11/keropok-udang-rota-disahkan-halal.html

     
  2. Nurul Afiqah

    18 November 2011 at 7:51 PM

    Berita ni palsu. Saya terjumpa kat blog ni:

    http://man91blog.blogspot.com/2011/11/keropok-udang-rota-disahkan-halal.html

    Kat situ siap ada surat pengesahan halal oleh Majlis Agama Islam Melaka lagi dan penerangan tentang senarai kod E tu.. penerangan tak banyak, tapi mungkin berguna.. =)

     

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: