RSS

Gambar Demontrasi rakyat bantah SYABAS

07 Dec
 

http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com

MENARIK! Rakyat terdiri dari pelbagai kaum, bangsa, latar belakang dan usia hadiri demo bantah SYABAS..mereka sedikit pun tidak gentar dengan amaran dan gertakan dari pihak kerajaan (Umno) dan polis…kalau pro Umno dibenarkan berdemo dan berarak Jumaat lepas, kami juga boleh berdemo!!…syabas diucapkan!

LAPORAN TERKINI:

1. FRU sudah memulakan ‘tugas’ mereka!
2. Rakyat tidak berganjak…anak muda semakin ramai!!
3. MB Selangor sedang menyerahkan memo kepada pihak istana..
4. Arahan dari Ust Badrul Amin: “smua kembali himpun d msjd. Tnggu info dr istana.. Harapan rakyat MB slmt smpi mengadap Agong serah memo.. Jalan ke Istana d halang dgn gas n air acid..”
5. Kuala Lumpur semakin ‘dimerahi’ rakyat marhein!..
6. Geng ‘baju hitam’ pro-Umno undur awal…’baju merah’ dianggar lebih 15,000!!
7. Ust badrul amin: “lbh 20ribu rakyat d halang ke istana dgn gas n air acid.. Zalim sungguh. Apakah dorg selesa dgn kenaikan harga air n minyak? Sukakah? Pelik..”
8. FRU terus lepaskan gas pemedih mata..warga tua dan wanita menjadi mangsa…pasukan unit amal dan anak muda jadi benteng!
9. Memo berjaya diserahkan!! tahniah MB dan kerajaan Selangor!!
10. Polis terus menyerang walaupun hadirin hendak bersurai..ramai yg ditahan!! dikhabarkan hampir 50 ditangkap!
11. Pancutan water cannon walaupun rakyat mula bersurai!!..provokasi yg sengaja diwujudkan bagi menimbulkan kekecohan!!!
12. Pelbagai pihak termasuk Suhakam melahirkan kekesalan!
13. Trak water cannon (air asid) kehabisan!!…orang ramai masih memenuhi lokasi…FRU terpaksa ‘mengimport’ air dari trak bomba!!
14. Adat berjuang..ramai tercedera akibat asakan bertali arus dari unit FRU..namun segalanya terkawal..
15. Isteri Ust Badul Amin, Kak Zumrah pengsan semasa membantu seorang peserta yang cedera di kaki..
16. Orang ramai masih berhimpun di beberapa lokasi..pemimpin pelajar dan ribuan mahasiswa masih berada di masjid negara…polis cuba mengasak!..
17. Objektif perhimpunan berjaya!!! tahniah pihak penganjur dan rakyat Malaysia khususnya rakyat Selangor!
18. Tersentuh melihat semangat anak muda, mereka berada pada saf paling hadapan!!! lebih 65% hadirin terdiri dari anak muda khususnya golongan mahasiswa yang bakal menentukan undi PRU akan datang!
19. Kahadiran ribuan hadirin membuktikan rakyat menyokong kepimpinan kerajaan negeri..misi Umno dan sekutunya gagal!!..perjuangan rakyat masih releven!
20. (TERKAHIR) Lagi gambar dan video sekitar himpunan 15,000 marhein menuntut hak air akan menyusul..ulasan penuh penulis boleh rujuk di SINI…wallahua’lam.

Antara pemimpin yang hamba dapat snap;
Iskandar the great, exco Selangor. Simple sahaja pakaian.

Mat Sabu dan Ustaz Badrul Amin.

TIan Chua dan Che’guBard

Mr. Ronnie atau Liu panggilan manja DAP.

Mahasiswa-mahasiswa (sebelum zohor)

pendemo sedang turun selepas zohor. Gambar 1

Gambar 2

Gambar 3

Gambar 4

Gambar 5. Sedang berkejar kerana sudah mula gerak ke Istana.

Kereta MB, polis escort ke Istana Negara. Eh? Baik pula polis nih?

SU Politik MB, bersama rombongan ke Istana.

Escort polis. Betul ke polis ni baik kepada pendemo ni? Macam tak caya je..

Sedang berusaha untuk ke hadapan pendemo agar dapat ambil gambar baik punya angle.

Eh? Macam kenal je bau ni.. tak lari lagi, ambil snap dulu, bagi anak cucu tengok….. Hamba dah kabor, macam tak caya je polis ni akan layan baik pada pendemo….

Haram
BN! Budak pun ditembaknya gas pemedih mata!

The Brave boy! baju basah hamba yang curah air tu, sorry dik! Namun ini adalah hari bersejarah untuk adik. Akan diingati sehingga mati!

Lepas tembak kami dengan gas pemedih, korang sembur air asid pulak. Memang sial BN!

Ni dia tembak sape hamba tak tau. Mungkin orang depan. Kepala hamba dah pening kena gas…..

Lori puaka. Baru tembak air asid.

Ini siswa pejuang rakyat! Baru lepas kena tembak air asid dan gas pemedih mata. On the way keluar balik untuk terus berdemo.

Seorang pendemo yang kena belasah dengan polis dan FRU. Habis darah tangan. Takpe, sikit je tu.

Ni ha dia FRU. Wei? Korang dah solat belum?

Pendemo. “Wei! Jangan tembak la! Air, polis pun guna juga!! “. Polis Malaysia dulu, kini dan selamanya kurang cerdik……?

Dijeritkan kepada puak2 polis ini, terutama yang dalam lori tu.

Baru
habis asap. Angin.

Yang tak puas hati dengan polis. Masih berdepan. Yang lain sedang kumpul di perkarangan masjid Negara.

Dah solat zohor belum polis? Dah pukul 3 petang ni.

Masih lagi berani hadap-berhadapan dengan polis.

Laa,.. tembak lagi? Masa ini kami sudah hendak bersurai. Hamba on the way ke stesyen KL. Hendak naik komuter.

 
Tinggalkan komen

Posted by di 7 Disember 2010 in 5 NEGERI PR

 

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: