RSS

Gambar Rais Yatim & Pak Lah bagi Tazkirah aurat. YB Teo makin pening?

31 Dec
http://ustsaifulbahri.blogspot.com/
 

Boleh jadi Tok Guru ke diaorang ni? Siapakah ang mursyid? Tapi inilah kot pimpinan UMNO-Bn ang terbaik kot. Ditengah rasuah, skandal, penyelewengan, mereka meruangkan sedikit masa untuk memberi tazkirah! Alhamdulillah. Tetapi mana seorang yang boleh menasihati rakyat Malaysia ang sebenar? Yang boleh dibuat contoh? Kebanyakannya jenis ketam mengajar anak berjalan lurus. Rakyat pun kopius mana satu guru Hadhari dan mana satu guru yang Badwi?

Tazkirah Rais tegur artis berpakaian seksi

Kumpulan Media Prima Berhad perlu membuat penilaian semula berhubung etika berpakaian dalam majlis anugerah anjurannya berikutan kekecewaan beberapa pihak mengenai artis wanita berpakaian tidak sopan dan seksi pada Majlis Anugerah Skrin TV3 2010, semalam. Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, ini kerana anugerah tersebut bertujuan memberi penghargaan kepada filem, drama dan pelakon terbaik.

“Saya sebagai Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan malam tadi hanya beri fokus kepada mutu filem dan drama dipertandingkan. Saya tidak tumpukan kepada pakaian setiap artis yang hadir. Tetapi sekiranya ada keadaan menjolok mata dan tidak menyerikan majlis, Media Prima melalui anak syarikatnya, TV3 perlu nilai semula supaya ia tidak berulang pada anugerah akan datang. Siapa makan cili dia akan terasa pedasnya kerana saya dan pihak lain menyatakan pandangan ini dalam konteks sebenar,” katanya.

Rais Yatim mengulas kekecewaan beberapa pihak terutama Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yang kecewa dengan pendedahan aurat yang ketara oleh artis wanita pada majlis anugerah itu. kata Rais, setiap manusia ingin maju dalam kehidupan tetapi bukan bererti tamadun terutama sebagai orang Melayu dicabuli oleh kelakuan atau cara berpakaian yang tidak senonoh.

Apalah nak diharapkan dengan Syarifah Amani bagi role model ummah Islam. Mereka dilahirkan sebagai insan seni didikan dan tarbiyyah Umno-BN. Biji petola yang UMNO tanam memang membuahkan petola. Takkan keluar terung? Inilah cara mereka menutup aurat? Hadhari le tu… Apalah sangat dengan isteri Bapak Menteri? Adakah itu menutup aurat yang betul? Kitab mana Umno pakai?


Dan Pak Lah Badawi member tazkirah tentang baju ‘ketat’ Teo supaya sensitif

Semua pihak dinasihatkan supaya lebih sensitif ketika menjalankan sebarang aktiviti yang melibatkan agama bagi mengelak ketegangan dalam masyarakat. Bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi berkata setiap individu harus berfikir sebelum melaksanakan aktiviti yang boleh menggugat keharmonian negara.

“Tolong beri perhatian kepada perkara sensitif yang menimbulkan keadaan tidak baik. Ambil berat sedikit dengan apa yang nak dilakukan,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan anugerah pelajar cemerlang Ujian Pencapaian Sekolah Rendah di Kepala Batas hari ini. Abdullah, yang juga Pengerusi Institut Kefahaman Islam Malaysia (Ikim), diminta mengulas laporan akhbar hari ini mengenai tindakan seorang wakil rakyat wanita daripada DAP yang masuk ke pekarangan Masjid Taman Cheras Jaya, Balakong di ibu negara, dengan memakai baju ketat melakukan senamrobik bersama-sama jemaah masjid tersebut

Akhbar itu juga turut melaporkan bahawa Anggota Parlimen Serdang, Teo Nie Ching berkata: acara senamrobik tersebut adalah program pertama karnival Maal Hijrah anjuran masjid berkenaan.

Itu Teo yang tidak Islam. Mereka mana tahu takrif aurat yang sebenar. Yang ia nampak apa yang pemimpin UMNO pakai. Mereka mengaku Islam. Itulah gambaran aurat. habis si penasihat ini macamana? Kenapa disini tak bagi tazkirah? adakah ini sudah menutup aurat. Itulah yang YB Teo menjadi pening????

Sebenarnya hasil tarbiyyah UMNO.. sudah jadi kacau takrif aurat. Membujur lalu melintang patah. Sudah bertukar Islam hadhari dan badwi. Islam diatas kafir dibawah dan macam-macam. Inilah jasa Umno-BN kepada Islam semenjak dulu, kini dan begitulah selamanya… Dah pemimpin kecing berdiri.. apa-lagi rakyat pun kecing berlarilah

 

Penulis bukannya menentang atas tazkirah kedua-dua pemimpin Umno tersebut tetapi jenis cakap tak serupa bikin. Lihatlah isteri dan anak-anak mereka? Apakah takrif aurat disisi mereka? Tahukah mereka apa itu aurat? Bagaimana pula dengan isteri maupun wanita-wanita Umno. Bila pulak Pengerusi IKIM ini bagi tazkirah buat mereka, samada ketika jadi PM maupun sekarang?

Tapi biarlah serata tazkirah tersebut. bagaimana dengan isteri dan pimpinan PM sekarang. Tidakkah pemimpin itu menjadi contoh tauladan???.. tak ketat ke Rosmah??? macam sarung nangka jugak? mana ulama muda? mana penasihat IKIM? penasihat agama?


Bercakap isu aurat. Bagaimana dengan isu menteri rogol amah? Isu skandal tak berkesudahan? Isu anak membuntingkan anak dara orang sehingga ke mahkamah? Entahlah! akhir zaman. Yang baik dianggap pengkhianat negara, yang menghancurkan negara diberi anugerah dan dianggap berjasa.

Lihat pada gambar itu… nilailah sendiri. Inilah tok Guru pujaan mereka. Layakkah mereka membicarakan hal aurat??? Hakikatnya rakyat Malaysia ini lahir sebagaimana tarbiyyah UMNO sejak merdeka sehingga kini. macam tu nak sokong UMNO lagi entahlah…. mungkin kepala jenis kepala lutut kot????

 
Tinggalkan komen

Posted by di 31 Disember 2010 in PENDAPAT

 

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: