RSS

Ustaz Azhar Idrus…satu fenomena!

21 Jul

sekarang ni nama Ustaz Azhar Idrus cukup terkenal di merata-rata tempat malah ada yang gelar Ust. Azhar sebagai ‘Ustaz Youtube’ kerana pengaruhnya yang cukup hebat dalam laman tersebut

kaset dengan vcd ni jangan ceritalah, laris macam pisang goreng, kalah vcd Mat Sabu hehehehe

dialek Terengganunya sangat pekat, sampai orang Perak pun dah leh faham cakap Terengganu disebabkan pengaruh Ustaz Azhar ni

yang menariknya mengenai Ustaz Azhar, selain pandai buat lawak (kalah Raja Lawak), dia juga boleh cakap apa saja, pasal komputer ke, pasal gigabait ke…

malah pasal rock pun dia rembat semacam je

aku difahamkan dia minat fotografi dan gajet, sebab tu benda-benda moden ni celah gigi dia je, dan bila semua perkara ini disentuh sekali dalam ceramahnya, ia membuatkan kita merasa ‘dekat’ terutama bagi orang muda

tapi kita kenalah tahan telinga sikit bila Ustaz Azhar buka mulut, pedas giler beb…tapi jangan risau, dalam pada dia ‘smash’ tu, cepat-cepat dia buat lawak balik membuatkan semua hadirin tak ambil hati dengan teguran-tegurannya

cuma ada juga aku dengar ramai pihak yang tak puas hati kerana Ustaz Azhar ni bukanlah mempunyai kelulusan tinggi dalam bidang agama, bukan ‘grad’ Al-Azhar le senang citer

untuk makluman korang, Ustaz Azhar ni dulu guru muzik tapi katanya berbelas tahun dia mengaji agama dengan tok-tok guru terkenal, lepas tu baru dia start berceramah

malah ada sumber yang pernah berbisik kat telinga aku yang Ustaz Azhar dulu study kat US, entahlah Wallahualam

bagi aku tak kisah apa pun latar belakangnya, selagi dia membawa ilmu yang benar dan tak menyimpang, maka kita perlu kagum dengan insan seperti Ustaz Azhar Idrus

sekurang-kurangnya, bila beribu insan jahil di luar sana mula mengikut syarahan-syarahan agamanya, itu pun bagi aku satu perkembangan yang cukup baik, dok gitu?

http://syahrilkadir.wordpress.com

 
2 Komen

Posted by di 21 Julai 2011 in 5 NEGERI PR

 

2 responses to “Ustaz Azhar Idrus…satu fenomena!

  1. fazilyahaya-->uPm

    28 Julai 2011 at 11:19 AM

    suka sangat ceramah dia.pernah text dia tanya tentang hukum. ustaz akan balas walaupun bukan segera.

     
  2. Rey Azr

    1 Januari 2012 at 11:30 AM

    hem. nak jadi ustaz bukan wajib kena lulusan universiti al-azhar tu..cuma ilmu yang dapat tu benar,cukup lah

     

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 32 other followers

%d bloggers like this: