RSS

56 Tahun Ulang Janji Yang Sama… Bosan Maaa…!!!!

07 Apr

17 PERKARA YANG TERKANDUNG DALAM MANIFESTO BARISAN NASIONAL

1. Menangani Kos Sara Hidup
2. Meningkatkan Kehidupan Warga Bandar
3. Menyediakan Rumah Mampu Milik
4. Peluang Mendapat Perkhidmatan Kesihatan Berkualiti
5. Ke Arah Kecekapan Terhebat Pengangkutan Awam

6. Pembangunan Infrastruktur Bertaraf Dunia
7. Membina Ekonomi Mapan, Dinamik Dan Inovatif
8. Membina Kecemerlangan Pendidikan Negara
9. Meningkatkan Keselamatan Dan Ketenteraman Awam

10. Memperkasa Penyertaan Wanita
11. Memenuhi Aspirasi Belia
12. Merancang Jaringan Keselamatan Sosial
13. Mempromosikan Agama Islam, Kebebasan Dan Keharmonian Agama
14. Memerangi Gejala Rasuah
15. Memperkukuhkan Perkhidmatan Awam, Menambah Baik Tadbir Urus

16. Gerakan Kesederhanaan Global
17. Memulihara Sumber Semula Jadi

Gua yakin ramai yang tutup TV tadi…. hahahaha…. yang ada duit lebih tu… mungkin pecahkan TV lu orang pasal menyampah dengan barisan najis yang berkumpul atas pentas…. hahahaha… Mahadeath jugak best dapat duduk atas bangku plastik…. wasatiyah betul diorang bila mmenjelang PRU…. hehehehe….

Yang gua warna merah tu…. lu orang agak2 dah pernah dengar sebelum ini atau tidak…???? Sampai sekarang dah jadi janji dicapati basi kaaaannnn…???? Yeyyynadeiiii… Najib berapa kali mau ulang daaaa….????

Nak sentuh semua… panjang berjela2 pulak…., gua cuma nak sentuh apa yang dicapati hingga kini. Pertamanya…. nombor 5 tu… dari zaman Pak Lah… kononnya pengurangan subsidi minyak sebanyak RM4 billions itu akan digunakan untuk menaik taraf sistem pengangkutan awam. Tapi hingga sekarang ini taraf pengangkutan awam macam tu jugak… yang kaya kroni2 diorang jugak….

Keduanya… nombor 8, pada takuk yang lama jugak malahan bertambah2 teruk sehinggakan feedback daripada para guru2 sekolah sistem yang ada sekarang nih bikin diorang stress dan murid jadi boring. Itu citer di sekolah2… apa pulak citer dengan sistem pendidikan rendah dan tinggi… hahahahaha…. lu orang pi tanya pakcik google… kedudukkan senarai Universiti terbaik dunia... malaysia berada di ranking nombor berapa..????

hahahaha… itulah hasilnya apabila sistem pendidikan diperdagangkan… nampak sangat si Najib Razak telah mencibaikan dirinya kat atas pentas tuuuu…. banyak auta daripada fakta…!!!!

Ketiganya… nombor 14, lagi cibai wal haramjadah… yang ini setiap tahun di ulang di ulang dan di ulang…. hasilnya “Malaysia is world championships in corruption”. So… najib dok kelentong apa kat atas pentas tuuuu…. hingga disiarkan secara lansung oleh hampir semua siaran TV, hehehehe…. 1Malaysia kena kencing dengan Najib Razak dan Lembu2nya….

Gua rasa cukuplah 3 faktor tu jer…, sentuh banyak2 pun tak guna sebab lu orang sendiri bila baca 17 agenda akujanji barisan nasional tu… lu orang yang clever brilliante boleh menilaikannya…. hahaha… 56 tahun beb barisan nasional dok kelentong rakyat dengan menabur janji2 yang diorang sendiri tak boleh tunaikan hingga la ni….

Biarlah keceluparan Najib mengatakan kononnya manifesto Pakatan Rakyat hanyalah fantasi dan khayalan, sekurang-kurangnya selama 4 tahun lebih negeri2 Pakatan Rakyat berjaya juga melunaskan hampir semua yang dijanjikan…. gua bercakap soal janji 2008 hingga 2013 iaitu dalam masa 4 tahun jika dibandingkan dengan berpuluh2 tahun barisan nasional berjanji…. kah… kah… kah…. susah ke nak buat matematik manifesto bn dan pr…

Jadi… apabila dan kepada sesiapa yang menonton TV tadi… apa yang lu orang nampak kat atas pentas tuuuuu….. muka-muka apa…????

Muakakakakakakaaaaaa………… mboooooooooooo…..!!!!! tudung merahhhh…. hutang lembu bila mau bayar daaaa…. wooiittt….. gua nampak pelakon porno laaaaa…. lupa nak mintak autograf…. hehehehe….

56 tahun beb…. dah masuk usia pencen, dah banyak sangat penyakit… cukup2 lahhhh…. buatlah perubahan kerajaan dan bukannya rugi apa pun… yang takut dan berasa rugi hanya lembu2 umno/bn laknatullah jer….!!!!

Sumber: ikutsukaakuisa.blogspot.com

 
Tinggalkan komen

Posted by di 7 April 2013 in PRU 13

 

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: