RSS

Category Archives: PRU 13

Gambar ini Macai-macai UMNO Meroyan Giler!!

Oleh TKOOffline

Dulu semasa berada dalam gerakerja PAS, paling pening bagaimana nak menarik masyarakat Cina untuk memahami PAS. Memang kita ‘skip’ Cina dalam culaan.. Kita kira tak ada harapan kerana orang cina cukup ‘fobia’ dengan PAS, malah kalau tengok orang pas pakai lebai mereka sudang mula curiga.

Allah Maha Kuasa ungkapan selalu disebut tapi untuk di”percaya”i sebenarnya tak ramai. Akhirnya Allah sekelip mata mengubah perkara ini, seperti juga Allah ubah masyarakat bukan Islam di setelah peristiwa 9 September yang menimpa New York.

Saya pasti Gambar ini ,mmbuatkan Macai-macai Meroyan !! Apa tak nya penyokong giler PAS pun belum pernah buat macam ini!!

..

 
Tinggalkan komen

Posted by di 16 Mei 2013 in PRU 13

 
Imej

Ceramah PASCA PRU 13

ceramah 19.5.2013

 
Tinggalkan komen

Posted by di 16 Mei 2013 in PRU 13

 

Foto Nasir Bilal Khan Kempen PAS Tersebar !!

[Kini heboh diperkatakan tentang golongan artis yang berbondong-bondong menyertai PAS dan PKR. Terkini, tersebar pula foto artis Nasir Bilal Khan sedang berada bersama-sama petugas PAS. Tidak dapat dipastikan sama ada beliau berkempen atau sekadar melalui jalan tersebut. Namun, kemungkinan besar beliau juga seperti artis-artis yang lain sedang bersiap sedia untuk bersama PAS dalam masa terdekat ini. Apapun, gambar ini tidak melambangkan pendirian dirinya. Oleh itu, diharapk semua pihak tidak membuat hukuman terhadap beliau dengan hanya berpandukan gambar yang sedang diperdebatkan di laman sembang sosial facebook sekarang ini. Apapun, jika “Tok Adi” yang cukup popular dalam drama “Tanah Kubur” sertai PAS, maka sudah pasti ia bertambah panas]. sumber
 
Tinggalkan komen

Posted by di 13 Mei 2013 in PRU 13

 

Mykad Siapakah Ini, Nama Cina Muka Bangla !!

Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) digesa bertindak tegas untuk menyiasat dakwaan begitu banyak Mykad (IC) warganegara Malaysia yang cukup mengelirukan terutamanya menjelang Pilihanraya Umum Ke-13 baru-baru ini. JPN perlu mencari jawapan kenapa kesilapan yang begitu mudah ini boleh berlaku. Gambar diatas adalah contoh MyKad milik seorang lelaki berbangsa Cina dari Klang, Selangor. Amat mengejutkan apabila jelas dapat dilihat gambar pada IC itu memaparkan wajar seorang lelaki mirip warga Bangladesh dan bukannya Cina seperti nama yang tercatat di situ. Malah paling mengejutkan lelaki ini juga adalah pemilih berdaftar Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Jika ini keadaannya, mana satu yang boleh rakyat pegang sekarang. Nama Cina tapi muka Bangla?. Rasanya pegawai SPR dan JPN sendiri pasti pening memikirkan keadaan ini. Ia merupakan salah satu senario kecelaruan MyKad seperti yang pernah dilaporkan.
 
 
[Kerajaan dan SPR sendiri tidak boleh marah jika rakyat curiga melihat apa yang berlaku ini. Sebelum ini SPR Read the rest of this entry »
 
Tinggalkan komen

Posted by di 13 Mei 2013 in PRU 13

 

Perak bakal kembali ke tangan Pakatan Rakyat melalui mahkamah?

Harakahdaily melaporkan:

KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat Perak akan mengemukakan petisyen di mahkamah terhadap keputusan di enam kawasan pilihan raya di negeri itu.
Difahamkan kawasan-kawasan tersebut adalah Dewan Undangan Negeri (Dun) Manjoi, Manong, Lubuk Merbau, Kamunting, Pasir Panjang dan Selama.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, petisyen tersebut akan dibuat berikutan terdapat bukti berlakunya penipuan pilihan raya.
Antara penipuan dikesan termasuk warga asing boleh mengundi, orang lain sudah mengundi untuk pengundi yang sah, dan keraguan peratus undi rosak yang lebih tinggi berbanding undi majoriti. – Hrkh. Read the rest of this entry »

 
Tinggalkan komen

Posted by di 10 Mei 2013 in PRU 13

 

Hj.Hadi Sokong Tan Sri Khalid Kekal Jadi MB Selangor

 

hj-hadi-2[PAS mahu anggota Dewan Undangan Negeri (DUN) Pelabuhan Klang Tan Sri Khalid Ibrahim dari PKR kekal sebagai Menteri Besar Selangor. Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata walaupun PKR hanya menang 14 kerusi DUN berbanding PAS dan DAP (masing-masing 15 kerusi), PAS membuat keputusan Khalid harus terus menjadi Menteri Besar Selangor. “Saya dah berbincang dengan PAS Selangor supaya MB dari PKR dikekalkan di Selangor

. “Kita mahu tunjukkan bahawa pakatan rakyat boleh memerintah negeri secara kolektif,” katanya ketika berucap dalam ceramah perdana di Rusila semalam. Abdul Hadi berkata beliau telah menulis serta menandatangani surat persetujuan berhubung perkara itu untuk diserah kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah. Mengenai pelantikan wakil rakyat PAS dalam barisan exco Selangor, beliau menyerahkan kepada PAS Selangor bagi berbincang dengan parti sekutunya tentang perkara itu].

 
Tinggalkan komen

Posted by di 9 Mei 2013 in PRU 13

 

MENOLAK AUTA BN DENGAN FAKTA…

bn2Kecoh sekarang ni ahli parlimen Malaysia ramai yang Bukan Melayu. Aduhai.. adakah kita mengalami kerosakan minda yg parah.. DAP bertanding di kawasan Cina menghampiri majority dan lawannya adalah MCA, MIC dan Gerakan. 

Jika DAP kalah sekalipun Melayu tak akan bertambah dalam Parlimen sebab DAP lawan MCA, MIC dan GERAKAN. Malah Kemenangan Pakatan Rakyat ini menyebabkan Melayu bertambah dalam Parlimen dan DUN, saya bagi contoh:-

Kerusi Parlimen :-

1. Rafizi (PKR) menang vs Gary Lim (BN) – PANDAN
2. Dr Siti Mariah (PAS) Menang vs S. Murugesan (BN) – KOTA RAJA
3. Tan Sri Khalid (PKR) Menang vs Tan Kok Eng (BN) – BDR TUN RAZAK
4. Imran Hamid (PKR) menang vs Kong Cho Ha (BN) – LUMUT
5. Dato Arif (DAP) menang vs Hoh Khai Mun (BN) – RAUB
6. Kamarul Bahrin (PKR) menang vs V.S Mogan (BN) TLK KEMAMANG
7. Khairil K. Johari menang vs Teh Leong Meng (BN) BKT BENDERA

Kesimpulannya :  Read the rest of this entry »

 
Tinggalkan komen

Posted by di 8 Mei 2013 in PRU 13

 

UMNO Kalah Kerana Calon PAS Rasuah Pengundi – Tergolek Aku Gelak!!!

Oleh TKOOffline

Orang kuat Dr. Rozaidah ada menulis dalam facebook. Saya rasa baik untuk di’share’kan dengan pembaca. Mana tahu ada yang putus usus!! (kerana gelak!)

Dia orang tulis “Selesai PRU13…syukur alhamdulillah Barisan Nasional masih memerintah Malaysia…walaupun ampang tewas tetapi 3 3 calon BN Ampang N20 Datuk Baderisham Hj Jolly, N19 Mohamad Nadzim & P099 Parlimen Ampang Datuk Dr Rozaidah Talib bersama team kempen telah melakukan yang terbaik untuk pengundi…kami terima keputusan dengan hati yang terbuka , kami redha & pasrah dengan kehendak Allah…

ekurang-kurangnya calon2 kami tidak mengamalkan rasuah spt calon N20 pas Lembah jaya yg sogok wang kepada pengundi RM200 untuk warga emas & RM 100 pengundi muda…

Mereka2 ini telah tampil untuk memberi maklumat kepada petugas kami….kepada ahli2 umno yang sabotaj 3 3 calon ini juga telah dikenalpasti…hanya Allah saja yang akan membalas segala kebaikan & keburukan kita semua….sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah swt & yang salah silap dari kami….”
Sebelum ini beberapa hari selepas Najib membubar parlimen, Tun Mahathir dalam satu wawancara di TV3¼ mengatakan pemindahan pengundi adalah kerja PAS. Dia kata PAS buat kerja jahat dengan memindahkan pengundi… itu pun saya rasa nak tergelak. Masa dia sebut dia serius semacam seolah-olah PAS yang menyebabkan daftar pemilih tak betul..
Read the rest of this entry »

 
Tinggalkan komen

Posted by di 8 Mei 2013 in PRU 13

 

Banyak Kerusi BN yang menang tipis di Johor

dacingsengetPAKATAN RAKYAT dilihat semakin cemerlang terutama di negeri ini apabila calon mereka yang kalah dalam Pilihanraya Umum (PRU) 13 kebanyakannya mampu mengurangkan majoriti Barisan Nasional (BN).

Percubaan PR kali ini juga berbaloi apabila berjaya meraih 5 Kerusi Parlimen dan 18 kerusi DUN.

Dalam pada itu, BN pula dikatakan lemas dalam keadaan ‘syok sendiri’ mempertaruhkan frasa keramat ‘tiang seri UMNO’ bagaimanapun ada di kawasan majoriti Melayu seperti Sungai Balang, Gambir dan Layang-layang hanya menang tipis.

Daripada 26 Kerusi Parlimen yang dipertandingkan, tidak kurang 7 yang berstatuskan ‘nyawa-nyawa ikan’ buat BN. Read the rest of this entry »

 
Tinggalkan komen

Posted by di 8 Mei 2013 in PRU 13

 

18 FAKTA PRU 13 YANG PERLU DIKETAHUI

  1. Parlimen:
    PRU12 BN 140, PR 82
    PRU13 BN 133 (-7), PR 89 (+7)
  2. DUN:
    PRU12: BN 344, PR 161
    PRU13: BN 275 (-71), PR 230 (+71)
  3. UNDI Keseluruhan (Popular votes):
    PRU12: BN 4.0 Juta, PR 3.7 Juta (BN lebih popular)
    PRU13. BN 5.2 Juta, PR 5.5 Juta (PR lebih popular)
  4. Peratus keluar mengundi:
    PRU12: 8.0 Juta (76%)
    PRU13: 10.4 Juta (80%) – Tertinggi dalam sejarah PRU
  5. Pakatan kehilangan Kedah. Ketiga-tiga negeri PR yang lain – Selangor, Penang and Kelantan – kesemuanya menang dengan majoriti lebih 2/3:
    Selangor – Pakatan 44, BN 12
    Penang – Pakatan 30, BN 10
    Kelantan – Pakatan 33, BN 12
  6. MCA hanya tinggal 6 kerusi parlimen (berbanding 15 pada 2008), sementara Gerakan hanya tinggal satu (berbanding 2 ). Kerusi tunggal Gerakan ialah Simpang Renggam di Johor, yang dipertahankan oleh Liang Teck Meng.
  7. DAP menambahkan 10 kerusi parlimen, sementara PKR dan PAS masing-masing kehilangan satu kerusi berbanding keputusan 2008.
    DAP – 38
    PKR – 30
    PAS – 21
  8. Terdapat 7 kerusi tambahan yang dimenangi oleh Pakatan dari Sabah (2 kerusi) dan Sarawak (5 kerusi). Read the rest of this entry »
 
Tinggalkan komen

Posted by di 7 Mei 2013 in PRU 13

 

Cerita warga kerja Bangla, ada lebih 5 ribu Bangla mengundi!

Oleh: senik

“Assalamualaikum,,
Petang tadi sempat berbual dengan seorang warga kerja Bangla, katanya dia menerima panggilan talipon dari kawannya mengatakan lebih 5 ribu Bangla sudah mengundi semalam.

Kesemua yang mengundi dibayar dan katanya lagi BN berjanji akan menambah RM1000.00 kalau menang.Lumayan bagi seorang Bangla yang sanggup bersubahat memenangkan BN dan duit yang dibayar itu sebenarnya  duit rakyat.

Itu info terpencil dari seorang Bangla yang  menyuarakan kebimbangannnya mengenai kemungkinan seluruh warga kerja Bangla yang ada di Malaysia akan dihantar pulang kalau PR menang.Serta kemungkinan mereka yang tidak terlibat akan jadi mangsa kemarahan rakyat Malaysia.

Kita menyatakan ini sebagai bukti tambahan kepada wujudnya warga asing yang mengundi di mana jumlahnya jauh melebihi apa yang dinyatakan oleh warga kerja Bangla tadi.Walaupun orang UMNO apatah lagi pemimpinnya tidak akan percaya dengan bukti bukti jenis ini dan tidak sesekali mengaku adanya warga asing yang diberikan IC dengan tujuan membanyakkan jumlah undi kepada BN.Membanyakkan undi BN bukan terhad pergi ke tempat mengundi sahaja, ia juga termasuk memberi undi dalam karung karung simpanan yang akan digunakan apabila berlakunya black out di pusat penjumlahan undi.Hantu bukan setakat yang zahir nampak di tempat mengundi tetapi turut terdapat dalam karung karung kuning yang tidak kelihatan. Read the rest of this entry »

 
Tinggalkan komen

Posted by di 7 Mei 2013 in PRU 13

 

Kputusan Selangor pru13

Kputusan Selangor pru13
.44 PR 12 BN
44 = 14 pkr , 15 pas & 15 dap

…….15 Dun PAS Menang
#01 Sabak – Ustaz Solehin (baru)
#02 Meru – Dr Abdul Rani
#03 Selat Klang – Dr Halimah
#04 Paya Jaras -Khairudin (baru)
#05 Taman Templer – Zaidy (baru)
#06 Gombak Setia – Ustz Hasbullah (baru)
#07 Hulu Klang – Shaari Sungip
#08 Lembah Jaya – Kassim
#09 Chempaka -Ir Iskandar
#10 Sri Serdang – Norhanim (baru )
#11 Sijngkang -Dr Ahmad Yunus
#12 Morib – Hasnulbaharudin (baru)
#13 Tg Sepat – Ir. Haslin (baru)
#14 Bangi – Shafie Ngah (baru)
#15 Dusun Tua – Hj Razali (baru)

———————– Read the rest of this entry »

 
Tinggalkan komen

Posted by di 7 Mei 2013 in PRU 13

 

Muktamad BN 133, PR 89 (DAP 38, PKR 28, PAS 21) dan BEBAS 0

Oleh TKOOffline

Barisan Nasional (BN) berjaya pemerintahan semula setelah memperoleh 133 kerusi Parlimen pada jam 3.20 pagi tadi manakala Pakatan Rakyat (DAP, PKR dan Pas) pula mengumpulkan hanya 89 kerusi Parlimen. PR sebelum ini pada PRU12 hanya mendapat 80.

PR menambah 21 kerusi baru dan kalah pada 7 kerusi yang pernah dimenangi pada PRU-12 iaitu :

Kerusi dirampas BN
Read the rest of this entry »

 
Tinggalkan komen

Posted by di 6 Mei 2013 in PRU 13

 

Keputusan DEWAN UNDANGAN NEGERI

DEWAN UNDANGAN NEGERI
BN PR LAIN-LAIN
Johor (56) 38 18 0
Kedah (36) 21 15 0
Kelantan (45) 12 33 0
Melaka (28) 21 7 0
N. Sembilan (36) 22 14 0
Pahang (42) 30 12 0
Penang (40) 10 30 0
Perak (59) 31 28 0
Perlis (15) 13 2 0
Sabah (60) 42 12 0
Selangor (56) 12 44 0
Terengganu (32) 17 15 0
Nombor dalam kurungan menunjukkan jumlah keseluruhan kerusi
 
Tinggalkan komen

Posted by di 6 Mei 2013 in PRU 13

 

Pas gagal mempertahankan 7 Kerusi dimenangi PRU 12

Kesemua 3 negeri yang dipertahankan Pakatan – Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan – mendapat majoriti 2/3.

Selangor – Pakatan 44, BN 12
Pulau Pinang – Pakatan 30, BN 10
Kelantan – Pakatan 33, BN 12

 SELANGOR BN 12, PAS 15, DAP 15, PKR 14.

Pakatan berjaya rampas 21 kerusi dari BN tetapi hilang 15 kerusi.

Kerusi dirampas Pakatan

1) Stampin (DAP)
2) Sarikei (DAP)
3) Lanang (DAP)
4) Kluang (DAP)
5) Kampar (DAP)
6) Miri (PKR)
7) Lumut (PKR)
8 Gelang Patah (DAP)
9) Sandakan (DAP)
10) Sibu (DAP, kalah pada 2008, tetapi menang dalam piliahn raya kecil 2010)
11) Tuaran (PKR)
12) Penampang (PKR)
13) Bukit Katil (PKR)
14) Temerloh (PAS)
15) Alor Setar (PKR)
16) Pandan (PKR)
17) Kuala Terengganu (PAS)
18) Dungun (PAS)
19) Batu Pahat (PKR)
20) Kuala Nerus (PAS)
21) Sepang (PAS)

Kerusi dirampas BN

1) Titiwangsa (PAS)
2) Kuala Selangor (PAS)
3) Pendang (PAS)
4) Balik Pulau (PKR)
5) Bagan Serai (PKR)
6) Kulim-Bandar Baru (PKR)
7) Hulu Selangor (PKR, menang pada 2008 tetapi tewas dalam pilihan raya kecil 2010)
8) Padang Terap (PAS)
9) Jerai (PAS)
10) Sik (PAS)
11) Merbok (PKR)
12) Baling (PAS)
13) Machang (PKR)
14) Ketereh (PKR)
15) Tanah Merah (PKR)

 
Tinggalkan komen

Posted by di 6 Mei 2013 in PRU 13