RSS

Luahan hati petugas Pas di Sarawak?

15 Apr

http://penyokongpas.wordpress.com

Kecil hati kalangan penggerak PAS di seluruh Sarawak kerana TG Nik Aziz tidak membekalkan ‘cukup’ wang untuk kami di sini. Duit sendiri sudah banyak keluar. Janji bahawa Anwar akan memberikan dana khas kepada PAS juga tidak kedengaran. Malahan, waktu penggerak PAS menelefon Azmin Ali pun; dia hanya sebut ‘nanti; nanti’.

Ada yang hina kita, kenapa perlu melutut kepada PKR; soalnya – kedudukan dah teruk. Berapa lama nak makan maggi?

Perjuangan memang perjuangan. Tapi kalau dah kedudukan sesak. Terpaksa juga menelefon Azmin. Pun tidak mampu juga nak bantu.

Selepas daripada ini kita kena pilih kalangan pimpinan PAS yang teguh ekonomi. Macam Husam. Kalau tidak payah kita. Bayangkan kalau semua kena bergerak di atas diri sendiri. Melingkup lah jawabnya.

TG Nik Aziz hanya bergerak di atas pentas DAP. Kata para sahabat di sini; apa jadi dengan kerusi yang ditandingi parti PAS? Wang RM15,000 yang diberikan kepada calon tidak banyak mana; kalau kita ikutkan kepada jentera dan bayaran-bayaran lain. Jentera di bawah langsung tidak merasa.

Pada ana, pimpinan PAS perlu usahakan sekurang-kurangnya RM30,000 lagi untuk fasa kedua kempen ini. Tidak ada jalan lain. Kalau tidak – memang payah jawabnya. Kita tengok jentera PBB bergerak macam wang dicedok daripada Sungai Sarawak. Tak surut-surut. Sentiasa ada.

TG Nik Aziz sewaktu di pentas DAP di Batu Kawa; bercakap tentang Islam dan semangatnya. Kita memang suka dan gemar. Tetapi dalam pada semangat; tolong sama tengok kedudukan kami di bawah ini. Sampai makan pun kena berkira-kira. Nasib baik, kelmarin Husam memberikan derma RM3,000 untuk dikongsi dua kawasan DUN. Lega sedikit.

Nampak sangat PAS ini terlalu mengharapkan seorang dua orang kaya yang simpati dengan perjuangan Islam. Kita perlu lebih ramai kontraktor, orang kaya di dalam PAS. Kalau tidak; semangat kita pun jadi semakin luntur…..

 
Tinggalkan komen

Posted by di 15 April 2011 in Berita Sabah Serawak

 

Tinggalkan komen